کیش بهتر است یا قشم؟
نوشته شده توسط : hsi

ساعت24- جزایر جنوب ایران مقاصدی دیدنی برای گذراندن تعطیلات رویایی هستند و شما را به سفری خاطره انگیز تبدیل می کنند. در میان جزایر زیبای جنوب ایران، کیش و قشم از محبوبیت بیشتری بین گردشگران برخوردار بوده و دارای امکانات رفاهی مناسبی برای بازدیدکنندگان هستند. اگر تصمیم نگرفته اید به کدام جزیره سفر کنید و به دنبال مقایسه بین این دو جزیره هستید با ما در این بخش همراه باشید تا شما را با ویژگی های این دو جزیره آشنا کنیم تا با آگاهی کامل تصمیم بگیرید که به کدام جزیره هیجان انگیز سفر کنید.

جغرافیا و مساحت کیش و قشم

جزیره کیش 90 کیلومتر مربع وسعت دارد و حداکثر ارتفاع جزیره به 35 متر می رسد. رودخانه دائمی در جزیره وجود ندارد و از ذخایر آب زیرزمینی استفاده می شود. آب و هوای جزیره کیش گرم و مرطوب و میانگین دمای آن 26.6 درجه سانتیگراد است. در کیش بارندگی ها به ندرت رخ می دهد و تنها بارندگی ها در زمستان و به صورت رعد و برق رخ می دهد. این جزیره دارای درختان نخل، ممرز، اکالیپتوس و لور است و در سال های اخیر تاکستان های آن شهرت یافته اند.

برای مقایسه کیش و قشم، اینک به بررسی ویژگی های جغرافیایی جزیره قشم در جنوب ایران می پردازیم. مساحت جزیره قشم 1491 کیلومتر مربع است و جالب است بدانید که این عدد دو برابر مساحت کشور بحرین (دومین جزیره بزرگ خلیج فارس) است. این دو جزیره از نظر آب و هوایی تفاوت چندانی ندارند و میانگین دمای قشم نیز 26 درجه سانتیگراد است. مهمترین پوشش گیاهی این منطقه جنگل های حرا است که منطقه وسیعی از جزیره را پوشش می دهند. جالب است بدانید که درختان خرما نسبتا کمیاب هستند.

نمایی هوایی از جزیره کیش

نمایی از جزیره کیش

سواحل کیش و قشم

مهمترین جاذبه های جزایر جنوبی سواحل رویایی آنهاست و از این رو برای مقایسه این دو جزیره باید سواحل آنها را با هم مقایسه کنیم. جزیره کیش یک جزیره توریستی تمام عیار است که مملو از هتل های مجلل ساخته شده در کنار دریا است که ساختار ساحلی بسیار مدرن و شیکی را تشکیل می دهند. تمامی امکانات تفریحی آبی با مدرن ترین امکانات موجود است و قایق های لوکس در این منطقه گشت و گذار می کنند. پارک های زیبایی در امتداد ساحل ساخته شده اند که کاوش در آنها حسی خواهد بود. در سراسر ساحل، یک مسیر پیاده روی وجود دارد که دارای یک منطقه مخصوص دوچرخه سواری نیز می باشد. اگر علاقه مند هستید، می توانید بعد از خرید تور کیش لحظه آخری و سفر به آنجا یک موتور سیکلت، دوچرخه یا اسکوتر کرایه کنید و با آنها در ساحل گشت و گذار کنید.





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 60
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: